loadingimg

Wczytuję dane...
FAQ

1. Który stopień kompresji wybrać?


W sytuacji, gdy nie doskwierają nam poważniejsze problemy, a jedynie męczy nas uczucie ciężkości czy też lekkie bolesności w nogach, można zdecydować się na produkty o ucisku profilaktycznym. Jeśli jednak widać na nich tzw. pajączki, to warto skorzystać z I stopnia kompresji. II i III stopień kompresji jest zarezerwowany wyłącznie dla osób dotkniętych poważnymi schorzeniami układu krążenia i nie powinien być stosowany bez konsultacji z lekarzem.



2. Co oznacza mmHG / kPa?


„mmHG” to oznaczenie milimetrów słupa rtęci, zaś „kPa” to kilopaskale. Te dwie jednostki stosowane są do oznaczenia siły ucisku produktów uciskowych – częściej używane jest „mmHg”.



3. Czy wyższy stopień kompresji jest lepszy niż niższy?


To zależy. Dobór odpowiedniego stopnia kompresji jest uzależniony od doskwierających nam dolegliwości oraz od bieżących potrzeb w tym zakresie. Należy pamiętać, że stosowanie wyższego stopnia kompresji, jeśli nie został zalecony przez lekarza, może nam zaszkodzić, powodując m.in. ból, odparzenia, zaczerwienienia czy też problemy z krążeniem. Bezpiecznie można stosować jedynie produkty profilaktyczne oraz I stopnia kompresji. Używanie II i III stopnia koniecznie powinno być wcześniej skonsultowane z lekarzem.



4. Który rozmiar będzie dla mnie odpowiedni?


Aby prawidłowo dobrać rozmiar produktów przeciwżylakowych, należy dokonać pomiaru obwodów nogi w kilku miejscach: nad kostką, w najszerszym miejscu łydki, pod kolanem, na środku uda oraz w górnej części uda, ok. 3-4 cm poniżej pośladka.



5. Co zrobić, jeśli żaden z producentów nie uwzględnia moich wymiarów w swoich tabelach rozmiarowych?


Jeśli nie mieścimy się w dostępnych standardowo rozmiarach, możemy skorzystać z oferty szycia produktu na miarę. Taką możliwość oferują niektórzy z producentów: Medi, Sigvaris oraz Pani Teresa.



6. Zdecydować się na podkolanówki czy rajstopy?


To zależy. Jeśli wybieramy produkty profilaktyczne lub I stopnia kompresji, możemy kierować się przede wszystkim osobistymi preferencjami odnośnie wspomnianych części garderoby. W sytuacji, gdy mamy bardziej zaawansowane problemy, związane z zaburzeniami krążenia, należy najpierw skonsultować się z lekarzem, który zaleci odpowiedni dla nas typ produktów uciskowych.



7. Produkty którego producenta wybrać?


Nie ma lepszych i gorszych producentów – każdy z nich po prostu oferuje coś innego. Z racji tego, że oferowane przez nas produkty dostępne są w dość szerokiej palecie wzorów i kolorów, przy zakupie możemy sugerować się naszymi upodobaniami estetycznymi co do kolorystyki oraz wyglądu materiału. Oprócz tego trzeba zastanowić się, który typ produktu (podkolanówki, pończochy, rajstopy), stopień kompresji i rozmiar nas interesuje.



8. Jak często powinno się nosić produkty uciskowe?


Najlepiej, aby produkty kompresyjne były noszone codziennie, od rana aż do wieczora. Nie powinniśmy rezygnować z nich nawet w sytuacji, gdy na zewnątrz panuje upał, ponieważ to właśnie wtedy nasze nogi szczególnie potrzebują wsparcia w postaci kompresji.



9. Czy są jakieś przeciwwskazania do noszenia produktów kompresyjnych?


Tak. Produktów kompresyjnych nie powinny stosować osoby, u których występuje ostre zapalenie skóry, choroby skóry z wysiękiem, mocne niedokrwienie kończyn dolnych, zaawansowana przewlekła niewydolność serca oraz choroba zakrzepowo-zatorowa w fazie ostrej.



10. Czy mogę nosić produkty uciskowe, jeśli jestem w pełni zdrowy?


Oczywiście. Produkty profilaktyczne może nosić każdy z nas. Dzięki ich stosowaniu znacznie zmniejszamy szanse na to, że w przyszłości dopadną nas problemy związane z zaburzeniami układu krążenia. Warto też korzystać z produktów uciskowych w trakcie podczas dalekich podróży – pozwalają one uniknąć problemów, związanych z koniecznością pozostawania w jednej pozycji przez dłuższy czas.



11. Jak długo produkty kompresyjne zachowują swoje właściwości?


Okres, w którym produkty uciskowe zachowują swoje właściwości kompresyjne, jest zależny od wielu czynników: materiałów użytych do ich uszycia, częstotliwości i metody ich zakładania, sposobu prania. Można uznać, że średni czas ich „życia” wynosi ok. 6 miesięcy.



12. Z jakich materiałów wykonane są produkty uciskowe?


Produkty uciskowe są wykonywane przede wszystkim z nylonu, poliamidu, elasstanu lub elastadienu. Dodatkowo w składzie niektórych produktów znajduje się dodatek bawełny.



13. Jak prać produkty kompresyjne?


Produkty kompresyjne najbezpieczniej prać ręcznie, w letniej wodzie, za pomocą delikatnych delikatnych detergentów.



14. Czy przy noszeniu produktów kompresyjnych muszę dodatkowo dbać o swoje nogi?


Raczej nie ma takiej potrzeby, jednak dodatkowa pielęgnacja skóry nóg sprawi, że będzie im łatwiej znosić długotrwałe codzienne przebywanie w produktach uciskowych. Możemy w tym celu skorzystać m.in. ze specjalnych kosmetyków do nóg, które odświeżają, chłodzą i chronią skórę, zmniejszając jej napięcie i wrażliwość, a także wspierają jej regenerację.



15. Produkt okazał się za duży/za mały. Czy mogę go zwrócić lub wymienić na inny?


Tak, istnieje taka możliwość. Warunkiem zwrotu/wymiany jest to, by dany produkt nie posiadał śladów użytkowania, zaciągnięć czy też uszkodzeń. Opcja zwrotu/wymiany nie dotyczy produktów na specjalne zamówienie.



16. Czy mogę gdzieś zobaczyć/przymierzyć produkt?


Niestety, nie ma możliwości przymiarki danego produktu. Dysponujemy za to próbkami materiałów, z których wykonane są poszczególne produkty - można zobaczyć je w naszym biurze w Plewiskach, przy ul. Południowej 48 A.



17. Czy istnieje możliwość wysyłki za pobraniem?


Tak, istnieje możliwość wysyłki za pobraniem. W takim przypadku koszty przesyłki są nieco wyższe niż w sytuacji, gdybyśmy dokonali wpłaty na konto za pomocą przelewu bankowego lub szybkich płatności internetowych.



18. Jak długo trzeba czekać na przesyłkę?


Czas oczekiwania na przesyłkę jest różny w zależności od wybranego przez nas wariantu oraz marki produktu. Standardowo czas realizacji zamówienia wynosi do 5 dni roboczych, choć w przypadku niektórych wyrobów jest on dłuższy (przy każdym z produktów znajduje się informacja o czasie realizacji zamówienia). Informujemy klienta w sytuacji, gdyby z różnych przyczyn uległ on wydłużeniu.



19. Czy można anulować lub zmienić zamówienie?


Tak, istnieje taka możliwość. Dopóki zamówienie nie zostało wysłane, możemy je anulować lub zmodyfikować. Opcja anulacji nie dotyczy jednak produktów na specjalne zamówienie.



20. Czy można otrzymać fakturę VAT za zakupy?


Tak, na życzenie klienta wystawiamy faktury VAT.



21. Czy można odebrać zamówione produkty osobiście?


Tak, zamówione produkty można odebrać w naszym biurze, mieszczącym się w Plewiskach, przy ul. Południowej 48 A.

Pytania, wątpliwości, dobór produktów?

61 622 10 05

516 021 222

Zapraszamy do rozmowy z NASZYMI EKSPERTAMI.